luni, aprilie 02, 2012

Televizorul irezistibil versus Ziua televizoarelor

Bătălia pe piaţa electronicelor şi electrocasnicelor mai aprigă ca oricând De mai multe luni, piaţa electronicelor şi electrocasnicelor înregistrează o concurenţă crâncena. Pe toate fronturile, începând de la comerţul clasic, vânzarea cu amanuntul în magazine ajungând la mai noua modalitate de comerţ electronic, mai ieftin, în cele mai multe cazuri pentru cumpărători. Cumpărători care,din diverse cauze, în special din pricina factorului economic, a se citi buget tot mai redus sau chiar deloc, alocat achiziţionării de produse electornice şi electrocasnice, pun sau nu mai pun chiar dacă au nevoie, pe lista de cumpărături, ca prioritare, astfel de produse. De la începutul crizei economice, piaţa româneasca de profil a înregistrat două tendinţe majore, care au influenţat-o şi o influenţează în continuare: scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor concomitent cu abundenţa ofertelor de produse, care-şi diminuează preţurile de achiziţie pe zi ce trece.La acestea se adaugă numărul fluctuant de comercianţi, mai mari sau mai mici, mai importanţi ori neînsemnaţi, mai noi sau mai vechi, cu menţiunea ca au apărut foarte multe firme care vând numai prin intermediul magazinelor on -line. Un mod de a face comerţ mult mai convenabil şi avantajos pentru cumpărători, care, în loc să mai colinde magazinele, stau acasă ori chiar de la serviciu, îşi aleg ofertele dorite, le comandă telefonic sau direct de pe net şi le primesc în cel mai scurt timp, acasă. Fără efort, fără bătaie de cap şi chiar mai ieftin. Tocmai din aceaste motive, marile hipermarketuri şi magazinele specializate sunt de cele mai multe ori ocolite de cumpărători, care preferă comenzile de acasă. Plus că plata o pot face la primirea mărfii. Ei bine, în această piaţă în care masa cumpărătorilor este pe zi ce trece tot mai comprimată, bătălia pentru atragerea clienţilor este tot mai aprigă, principalii protagonişti fiind, pe lângă alţii mai mici, marii jucători Domo şi Altex. Săptămână de săptămână, chiar zi de zi, aceştia îşi gândesc, regândesc, repoziţionează, restructurează personalul şi strategiile de marketing. Pe de altă parte, se spionează continuu, un fenomen tot mai frecvent pe piaţa româneasca în general, indiferent de sectorul de activitate (dovadă şi faptul că tot mai multe firme îşi angajează oameni, deghizaţi în clienţi misterioşi, care să fure cu ochii în curtea concurenţei. Competiţia este crâncenă şi la nivelul ofertelor, trimise potenţialilor cumpărători, sub diverse forme publicitare. Luna aprilie, care tocmai a început, lună ce aduce şi iepuraşul transformat în agent de marketing, dovedeşte o bătălie în oferte la electronice şi electrocasnice parcă mai dură ca niciodată pentru jucătorii pieţei. Competiţie ce ar putea fi în avantajul clienţilor, bineînţeles dacă aceştia nu pun botul, scuzaţi-mi expresia, la tot felul de promoţii şi oferte păcălici, ci sunt atenţi la calitatea şi preţurile produselor pe care le achiziţionează. Dar să vedem câteva dintre atuurile cu care încearcă să-şi convingă clienţii, la început de lună, cei doi mari competitori de profil, Domo şi Altex. Pe vechile sloganuri publicitare-"Noi testăm produsele pe bune!"-promovat de Domo şi "Cel mai mic preţ din România!"-al celor de la Altex, consumatorii sunt bombardaţi cu tot felul de oferte şi promoţii speciale, promoţii ale zilei, ale săptămânii, oferte ale, ale... Domo de exemplu, ne anunţă, imediat după ziua păcălelilor, pe 2 aprilie, "Ziua Televizoarelor", în care reducerile la televizoare 3D erau anunţate ca fiind chiar şi de 2000 lei. Discounturi-le aveau o marjă între 5% şi chiar 21% la televizoarele Samsung Full HD. De partea cealaltă, Altex încearcă să-şi convingă eventualii clienţi cu "Televizoarul irezistibil de SMART Philips", evident, la "cel mai mic preţ din România, ofertă valabilă între 2 şi 8 aprilie. De asemenea, tot Altex îi "hărţuieşte" pe consumatori cu tot felul de reduceri, la diverse grupe de produse-sisteme Home Cinema, laptopuri Accer, preţuri speciale la tablete (-50-200 lei), maşini de spălat Indesit (-150 lei), preţuri mai mici începând de la 20% la 50%, la electrocasnice Bosch. De, piaţă mare, paradoxal, cumpărători tot mai puţini, produse diverse din belşug, dar şi o concurenţă pe măsură, din ce în ce mai aprigă pe o piaţă unde pe lângă comercianţii de profil, au început să vândă astfel de produse până şi firmele de telefonie, ziarele, persoanele fizice ori diverse societăţi, agenţi economici care până mai ieri, nu aveau nici în clin nici în mânecă, cu comerţul electronicelor şi electrocasnicelor. De calitate nu mai vorbim! Eheee, vremea creditelor cu buletinul a apus! Acum, concurenţa (loială sau neloială) face tot mai mult legea pieţei. Era să zic legea junglei! Paul Stan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu