vineri, iunie 19, 2015

Ce primar bucureștean urmează la Beciul domnesc?

Lupta împotriva corupției-faza pe București 



Vânătoarea aleșilor din administrația locală, suspectați de fapte de corupție, continuă cu faza pe Capitală. Din șase primari de sector și un ditamai primarul general, doi au ajuns deja legați în cătușe. Mulți alegători bucureșteni și nu numai asistă și se bucură de spectacolul și punerea sub acuzare a edililor bucureșteni cu ștaif, care tăiau și spânzurau în sectoare. Activitatea DNA în acest sens i-a făcut pe mulți, cum era și firesc, să-și pună întrebarea-cine urmează?

Care dintre edilii bucureșteni în funcție urmează să fie cercetat și reținut pentru corupție?

În prezent, mai sunt liberi primarii: Neculai Onțanu, sectorul 2, care momentan, pare să nu aibă probleme cu legea. După ce anul trecut, în urma tragediei copilului omorât de câini în sectorul său, când a fost ținta mai multor atacuri acuzatoare rămase fără efect asupra sa, Onțanu a intrat într-un relativ con de umbră, nemaiieșind în primplan. Actualmente, înscris și în partidul cu cea mai recentă și fulminantă ascensiune parlamentară, condus de ”interesul național” Gabriel Oprea, aflat pe val interimar, edilul sectorului 2 nu pare să fie următoarea țintă a DNA. Dar nu se știe niciodată cine se mai trezește neașteptat, cu mâinile legate. Cine s-ar fi așteptat la Andrei Chiliman să fie reținut sub acuzația de corupție?

Robert Negoiță, sectorul 3, ar putea fi următorul reținut? Doar DNA ar putea ști sau cum se zice în popor ”doar Dumnezeu știe!”. Cum Domnul nu are treabă cu justiția pământeană, rămâne să se pronunțe prima instituție și în acest caz. Primarul care se bate cu pumnul în piept că a făcut și va face totul pentru locuitorii sectorului care l-au ales în funcție, este acuzat de mai multe lucruri ilegale, pentru care unii cetățeni îi cer socoteală. Primarul pesedist Robert Negoiță are destule bube în cap, din cauza cărora ar putea fi cercetat și acuzat de corupție, ar spune mulți alegători din ”sectorul dormitor”, cum l-a denumit edilul.

Cristian Popescu Piedoneee, marele șef de la sectorul 4, n-are deocamdată, necazuri cu DNA. Dimpotrivă. Spre deosebire de alte sectoare, sectorul 4 arată binișor, cu toate că mai sunt nenumărate lucruri de făcut, pensionarii, piețarii și alte categorii socio-profesionale îl adulează. Primarul știe să și-i apropie prin diverse artificii, știe să dea comunicate în care anunță că face și drege pentru binele și siguranța cetățenilor, de la acțiuni caritabile, cultural-distractive și până la chestii serioase de gen hăituirea-amendarea bișnițarilor agricoli, care vând pe trotuare și asigurarea ordinii și liniștei publice între blocuri. Piedone are și o imagine cosmetizată de câte ori este nevoie de  emisiuni de televiziune slugarnice, profitoare.

Ce mai, Cristian Popescu Piedone stă bine în sondaje neefectuate, tocmai de aceea cred că nutrește să urce. Să urce pe fotoliul Primăriei generale la viitoarele alegeri. Până acum, problemele cu legea l-au ferit, cu excepția scandalului cu permisul auto, din urmă cu câțiva ani, care însă, nu l-a afectat prea mult. Dar și în cazul său, nu se știe niciodată ce contracte, ce afaceri ilegale, ce mânării, ce fapte de corupție ar putea scoate la iveală DNA-ul pe viitor.

Rareș Mănescu, primarul inexistent de la sectorul 6. Este sau nu este în vizorul organelor de anchetă? A comis sau nu fapte de corupție în calitate de edil? Dacă i-am întreba pe stradă, cred că majoritatea locuitorilor acestui sector ar spune da. Mulți îl etichetează ca cel mai slab primar bucureștean, care nu a făcut nimic bun pentru locuitorii sectorului, iar realitatea se vede comparativ cu alte sectoare. Va fi Mănescu următorul primar de sector legat de DNA?

L-am lăsat la urmă, dar e cel mai mare-Sorin Oprescuuu-primarul general al Capitalei, edilul cu lacrimi în ochi, rezolvatorul câinilor fără stăpân și al marilor probleme. Omul pe care unii îl vedeau propulsat la Cotroceni, primarul cu autostrada suspendată, în ograda căruia DNA-ul a dat recent, reținându-i consilierul personal, dar și pe un alt funcționar înalt. Doi șpăgari prinși în flagrant delict când luau zeci de mii de euro mită. Desigur, primarul general Oprescu s-a delimitat de cei doi colaboratori apropiați, niște proști. Mulți bucureșteni au etichetat ”imixtiunea” DNA în zona Primăriei Capitalei drept o deschidere de drum spre scaunul înaltului edil șef, care, spun gurile rele, ar avea diverse fapte grele de corupție și tot atâtea motive de a fi invitat la discuții de procurori.

Va fi Sorin Oprescu peștele cel mare din năvodul DNA, în următoarea perioadă de timp? Suportă canicula verii sau va fi trimis puțin la răcoare? Sau poate fi curat ca lacrima și ca fata mare? Nu știm.

București, capitala europeană a României anului 2015 are deja, doi primari de sector reținuți de mâna lungă a legii și de faptele de corupție de care sunt acuzați:

 primarul ”care este sau almanahe”, Marian Vanghelie de la sectorul 5, se odihnește și face schimb de experiență cu edilul de la malul mării, ”sultanul” Mazăre, la beciul Domnesc, în așteptarea momentului când va deveni din nou proaspăt tătic.

Surprinzător pentru opinia publică a fost acuzat de corupție și reținut împreună cu alți colaboratori de la primărie printre care consilierul personal, și mult mai titratul primar liberal, Andrei Chiliman. Înainte de șocul DNA, acesta a fost nominalizat chiar zilele trecute, la prestigiosul premiu Roger Léron, decernat de către Federația Europeană a Agențiilor și Regiunilor pentru Energie și Mediu (FEDARENE). Nu știm dacă va mai apuca să-l primească în libertate, cum nu știm dacă cei care l-au pus pe lista premianților au luat în considerare toate faptele de vitejie ale primarului liberal.

După cum constatăm, în jurul instituțiilor ai căror șefi sunt acuzați de corupție se poartă moda consilierilor personali, iar când acești consilieri personali sunt prinși în flagrant delict, când încasează șpăgi pentru aportul lor în folosul comunității pentru care trebuie să lucreze, când sunt invitați, audiați și reținuți pentru corupție e grav. Extrem de grav deoarece ei nu lucrează singuri. Lucrează în grupuri constituite organizat, cu scopuri precise.

Astfel, am putea face presupunerea că atunci când un consilier personal este  reținut de organele legii sub acuzația de corupție, urmează să fie cercetați și ceilalți membrii ai grupului de corupți, în frunte cu șeful, care în cazul Primăriei sectorului 1 s-a dovedit a fi primarul Andrei Chiliman. Să stăm cu ochii pe consilieri, în special pe cei personali.

Deci, care dintre edilii din București urmează să ajungă la răcoare, în plină caniculă? S-ar putea pune și pariuri cine ar putea fi următorul edil legat. Pariați?

joi, iunie 11, 2015

Plan ”soft power” european în fața Rusiei


 Uniunea Europeană dorește monitorizarea finanțării de către Rusia a organizațiilor și partidelor politice europene


Oficial, Rusia nu mai este un partener strategic al UE


Parlamentul European intenționează să ia măsuri împotriva partidelor extremist și radicale și să stopeze influența rusă în rândul instituției europene.


UE trebuie să reevalueze critic relațiile sale cu Rusia, profund afectate de încălcarea deliberată de către Rusia a principiilor democratice, valorilor fundamentale și dreptului internațional, prin actele sale de violența și destabilizarea vecinilor săi, au spus deputații miercuri. UE trebuie sa creeze acum un plan de urgență bazat pe puterea necoercitivă ("soft power") pentru a contracara politicile agresive și care conduc la dezbinare duse de Rusia, au anunțat europarlamentarii.

"Prin agresiunea împotriva Ucrainei și anexarea Crimeei, conducerea Rusiei a adus relațiile noastre într-un punct critic. Depinde de Kremlin să decidă acum, ce cale va alege - cooperare sau o și mai mare înstrăinare", a spus raportorul PE, Gabrielius Landsbergis (PEE, LT). "Sunt convins că poporul rus, ca noi toți de altfel, dorește pace și nu razboi. Însă o schimbare în Rusia nu poate veni decât din interior. Între timp, trebuie să transmitem un mesaj puternic celor care conduc Rusia, că suntem uniți cu victimele agresiunii lor și cu cei care susțin valorile pe care a fost construită UE", a mai spus el.

Rezoluția a fost votată cu 494 de voturi la 135 și 69 de abțineri.

Este "o prioritate absolută" că statele membre trebuie să își păstreze unitatea în contextul anexării ilegale de către Rusia a Crimeei și a implicării sale directe în războiul din Ucraina, au arătat deputații, cerând statelor membre să se abțină de la orice acorduri bilaterale cu Rusia care ar putea afecta această unitate. Pentru a asigura solidaritatea între statele membre, trebuie creată rapid o Uniune Europeană a Energiei robustă, bazată pe reguli, au mai adaugat deputații.

Faceți mai mult împotriva propagandei ruse


Parlamentul cere Comisiei să rezerve fonduri adecvate, fără întârziere, pentru proiecte concrete de contracarare a propagandei și dezinformării ruse în interiorul UE și în străinatate, precum și să programeze "o asistență financiară mai ambițioasă" pentru societatea civilă din Rusia. Deputații europeni își exprimă îngrijorarea privind deteriorarea drepturilor omului și a statului de drept din Rusia și cer continuarea sprijinului UE pentru apărătorii drepturilor omului din această țară.

Stoparea interferenței Rusiei în democrațiile internaționale

Aleșii europeni sunt alarmați de faptul că Rusia se poziționează ca un rival al comunității democratice internaționale și al ordinii bazate pe lege, sprijinind și finanțând partide extremiste și radicale din UE. Deputații cer Comisiei și statelor membre să creeze un mecanism coordonat de monitorizare a asistenței financiare, politice sau tehnice oferite de Rusia partidelor politice și altor organizații din UE și de evaluare a influenței Rusiei asupra vieții politice și opiniei publice. Comisia ar trebui să facă propuneri legislative care să asigure transparența totală a fondurilor politice și a finanțării partidelor politice din UE de către entități din afara Uniunii.

Lista neagră a Rusiei este "contraproductivă"

Rezoluția condamnă și lista neagră "arbitrară" a Rusiei care interzice unui număr de 89 de politicieni și oficiali UE să intre pe teritoriul său, considerand-o o încălcare a dreptului internațional, o violare a standardelor universale și un obstacol în calea transparenței. Acest act este "contraproductiv și în detrimentul canalelor de comunicare și așa destul de slabe", regretă deputații, subliniind că persoanele de pe listă ar trebui informate despre motive și ar trebui să aibă dreptul la un apel în fața unui tribunal independent.

Relații constructive - necesare pe termen lung

Deputații europeni consideră că, pe termen lung, este dezirabilă o relație constructivă și predictibilă între UE și Rusia, în beneficiul reciproc, dar subliniază că reluarea cooperării poate avea loc doar dacă Rusia respectă integritatea teritorială și suveranitatea Ucrainei, inclusiv Crimeea, implementează acordurile de la Minsk în totalitate și oprește activitățile militare și de securitate, cu efect destabilizator, de la granițele UE.

Situația strategică și militară în Marea Neagră după anexarea ilegală a Crimeei

Într-o rezoluție separată, redactată de Ioan Mircea Pascu (S&D, RO) și aprobată joi, 11 iunie a.c., Parlamentul European subliniază situația complexă strategică și militară la Marea Neagră și susține că sancțiunile UE împotriva Rusiei ar trebui să fie în continuare legate de implementarea acordurilor de la Minsk. Realitatea strategică din zona Mării Negre, unde Rusia a lansat un proces de militarizare pe termen lung, necesită o gestionare responsabilă din partea UE, se mai arată în text, care cere și continuarea politicii de descurajare ca parte a reasigurării strategice necesare pentru membrii estici ai NATO și UE.

vineri, iunie 05, 2015

Premieră cu Marele Șef Victor Ponta-”Mândru să fiu român”- urmărit penal de DNA


05 iunie 2015
Nr. 1026/VIII/3

COMUNICAT Direcția Națională Anticorupție



În dosarul mediatizat prin comunicatul nr. 494/VIII/3 din 13 martie 2015, privind presupuse acte asimilate corupției săvârșite la companiile energetice Turceni și Rovinari în legătură cu încheierea unor contracte de asistență juridică, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:

1.Procurorii din cadrul Secției de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus efectuarea urmăririi penale față de Ponta Victor-Viorel, la data faptelor avocat, reprezentant legal al Cabinetului Individual de Avocat „Ponta Victor-Viorel”, în prezent prim-ministru al României, cu privire la săvârșirea infracțiunilor de:

fals în înscrisuri sub semnătură privată (17 infracțiuni)
complicitate la evaziune fiscală în formă continuată
spălarea banilor

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe din care rezultă suspiciunea rezonabilă că o parte însemnată din sumele obținute de către SCA „Șova și Asociații” de la cele două complexe energetice (Turceni și Rovinari) a fost destinată exclusiv interesului personal al lui Șova Dan-Coman și a persoanelor din sfera sa relațională.

La data 6 mai 2015, în contextul documentării, de către procurori, a aspectelor privind relațiile contractuale ale societății de avocatură SCA „Șova și Asociații, s-a dispus predarea, de către autoritatea fiscală competentă, a tuturor înscrisurilor existente privind actele de inspecție fiscală efectuate la Cabinetul de Avocat „Ponta Victor Viorel”.
În urma analizării înscrisurilor, în raport de probele ce fuseseră deja administrate în cauză, a rezultat următoarea stare de fapt:

La data de 30.08.2007, între SCA „Șova și Asociații” reprezentată de Șova Dan-Coman și Cabinetul Individual de Avocat „Ponta Victor-Viorel” reprezentat de Ponta Victor-Viorel s-a încheiat o convenție de conlucrare profesională, având ca obiect conlucrarea celor două părți în dosarele de natură penală, de drept penal al afacerilor, precum și în alte cauze în care se va ivi necesitatea. Convenția s-a încheiat pe o perioadă nedeterminată. În convenție s-a prevăzut că pentru lucrările profesionale efectuate în conlucrare, onorariile să fie încasate de societatea de avocați, iar avocatul Ponta Victor-Viorel să primească o sumă fixă de 2.000 euro, pentru care va emite o factură lunară.


Prin act adițional, începând cu luna aprilie 2008, s-a majorat la suma de 3.000 euro/lună onorariul avocatului Ponta Victor-Viorel.
Convenția de conlucrare s-a încheiat în luna decembrie 2008, moment în care Ponta Victor-Viorel a devenit ministru. 


Pentru presupusele activități efectuate în conlucrare, avocatul Ponta Victor-Viorel a emis în perioada octombrie 2007 - decembrie 2008 un număr de 17 facturi fiscale în valoare de 181.439,98 lei.


Facturile fiscale au fost transmise spre decontare societății de avocați SCA „Șova și Asociații” care a efectuat plata contravalorii lor după care le-a înregistrat în contabilitate. Sumele aferente celor 17 facturi reprezintă cheltuieli ce nu au la bază operațiuni reale, având în vedere că, în realitate, Ponta Victor-Viorel nu a efectuat nici un fel de activitate profesională în temeiul convenției de conlucrare. Șova Dan-Coman a fost singura persoană cu drept de dispoziție în privința oricăror acțiuni de orice natură care implicau societatea de avocați.


Ulterior, pe fondul unor controale fiscale, desfășurate în perioada mai-octombrie 2011, Ponta Victor-Viorel s-a înțeles cu Șova Dan-Coman ca acesta să întocmească în cadrul societății de avocați, rapoarte de activitate juridică, pretins a fi prestată de Ponta Victor-Viorel, corespunzătoare celor 16 luni cât a durat convenția.


Întrucât specializarea juridică lui Ponta Victor-Viorel este dreptul penal s-a stabilit ca activitățile să vizeze asistența juridică în dosare de natură penală în legătură cu clienții societății de avocați.


Astfel, în cursul lunii august 2011, s-au întocmit în fals, 16 înscrisuri corespunzătoare câte unei luni din intervalul septembrie 2007 - decembrie 2008.
Cele 16 înscrisuri falsificate de Ponta Victor-Viorel au fost tehnoredactate prin metoda „copy paste” după modelul înscrisurilor privind activitatea juridică desfășurată de mai mulți avocați din cadrul SCA „Șova și Asociații”, avocați care au declarat că nu au conlucrat niciodată cu Ponta Victor-Viorel. În realitate, Ponta Victor-Viorel nu a efectuat nici una din activitățile respective, nici măcar în parte.
Ponta Victor-Viorel a folosit o parte din sumele obținute de la SCA „Șova și Asociații” pentru cumpărarea a două apartamente de lux într-un complex rezidențial situat în București.


În perioada 11.11.2008 - iunie 2009, Ponta Victor-Viorel a mai beneficiat de foloase din partea societății de avocați, constând în transmiterea dreptului de utilizare cu titlu gratuit a autoturismului marca Mitsubishi Lancer Evo 10. În tot acest timp, societatea de avocați a plătit avansul (37.027,41 lei), ratele de leasing (aprox. 6.000 lei/lună) și alte obligații către firma de leasing, în total, 79.641,11 lei. În luna iunie 2009, Ponta Victor-Viorel a preluat leasingul autoturismului fără să mai achite vreo sumă de bani societății de avocați.


Autoturismul a fost achiziționat de societatea de avocați SCA „Șova și Asociații”, la solicitarea expresă a lui Ponta Victor-Viorel.


Suspectului Ponta Victor-Viorel i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile anterior descrise, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.


2.În aceeași cauză, procurorii au constatat că se impune continuarea urmăririi penale față de Ponta Victor-Viorel și sub aspectul săvârșirii a trei infracțiuni de conflict de interese, dintre care una în formă continuată (două acte materiale) fapte aflate în legătură cu funcția sa de prim-ministru al României, având în vedere că, în acest moment, există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă ce conturează următoarea stare de fapt:

În calitate de prim-ministru al României, Ponta Victor-Viorel l-a desemnat pe Șova Dan-Coman, în luna august 2012, în funcția de ministru pentru Relația cu Parlamentul, în luna decembrie 2012, în funcția de ministru delegat pentru Proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine, în luna februarie 2014, ca ministru interimar al Transporturilor și în luna martie 2014 ministru al Transporturilor, în condițiile în care Ponta Victor-Viorel a beneficiat în trecut de foloase din partea lui Șova Dan-Coman, constând în sume de bani (în total aprox. 250.000 lei) și dreptul de folosința gratuită a unui autoturism.


Probele administrate au relevat faptul că Ponta Victor-Viorel a beneficiat, lunar, în perioada octombrie 2007 - decembrie 2008, de sume de bani cuprinse între 7.900 lei și 14.000 lei, în total 181.439,89 lei, în temeiul unei convenții fictive de conlucrare profesională în domeniul juridic încheiată între SCA „Șova și Asociații” reprezentată de Șova Dan-Coman și Cabinetul de Avocat „Ponta Victor-Viorel” reprezentat de Ponta Victor-Viorel, iar în perioada noiembrie 2008 - iunie 2009 a beneficiat în mod gratuit de dreptul de folosință al autoturismului marca Mitsubishi Lancer Evo 10, achiziționat de SCA „Șova și Asociații” în sistem de leasing financiar de la Romstal Leasing (rate în valoare de aprox. 6.000 lei/lună), iar ulterior, în luna iunie 2009, de sumele de bani reprezentând avansul și alte cheltuieli aferente contractului de leasing în momentul preluării acestuia de către Ponta Victor-Viorel, în total suma de 79.641,11 lei.


Prin urmare, în conformitate cu prevederile legale și constituționale, procurorul șef al DNA inițiază procedura de sesizare a Camerei Deputaților, pentru formularea cererilor de efectuare a urmăririi penale față Ponta Victor-Viorel, deputat, care în perioada în care se presupune că a săvârșit infracțiunile de conflict de interese a îndeplinit funcția de prim-ministru.


Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.



BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

joi, iunie 04, 2015

Afacerea fondată de patru studenți români, pasionați de IT, premiată de AMBASADA SUA


MIRA REHAB ESTE „ANTREPRENORUL LUNII” MAI



 Platforma software creată de ei în domeniul medical s-a vândut în Marea Britanie, fiind utilizată de National Health Service. Tinerii it-iști români asigură și servicii de recuperare gratuită copiilor defavorizați din țara noastră.

Programul Ambasadei intitulat „Antreprenorul lunii” aduce în prim plan persoane şi companii care demonstrează cele mai importante trăsături ale unui antreprenor. Un antreprenor vede potenţialul existent într-o idee nouă şi face un pas îndrăzneţ, şi adesea riscant, folosindu-şi doar capacităţile, perseverenţa şi curajul pentru a transforma acea idee în realitate. Prin intermediul programului „Antreprenorul lunii”, Ambasada aduce în prim plan antreprenori care valorifică oportunităţile unice existente în diverse sectoare industriale şi regiuni din România.

Patru studenţi pasionaţi de tehnologia informaţiei au fondat MIRA Rehab după ce au participat în 2011 la Imagine Cup, un concurs IT destinat studenţilor din întreaga lume, organizat de Microsoft. Împreună, au proiectat o platformă software care să facă recuperarea fizică distractivă şi comodă pentru pacienţi, transformând exerciţiile fizice în jocuri video şi folosind un senzor extern pentru a urmări şi evalua progresul pacienţilor. Ei au vândut cu succes produsul în Marea Britanie, unde este folosit de către National Health Service.

MIRA Rehab şi-a folosit succesul pentru a răspunde nevoii de servicii medicale mai bune în România, prin înfiinţarea unui ONG la Cluj, numit Un Zâmbet cu MIRA, care oferă tratament prin platforma MIRA, însă asigură recuperare gratuită copiilor defavorizaţi.

Ambasada SUA felicită MIRA Rehab şi pe fondatorii săi. Curajul şi energia lor demonstrează puterea tinerilor români de a influenţa cursul economiei ţării lor. Pe măsură ce România continuă să se dezvolte, va avea de câştigat graţie antreprenorilor care înfiinţează noi companii, le adaptează şi le reformează pe cele vechi şi conduc ţara spre viitor.

Nominalizările pentru competiţia „Antreprenorul lunii” se pot trimite la: RomanianEntrepreneur@state.gov. Mai multe informaţii despre program la: http://romania.usembassy.gov/entrepreneur-of-the-month.html